• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Патріотичне виховання юного покоління

Національно-патріотичне виховання

"Хто не знає свого минулого, той не вартий свого майбутнього.

Хто не шанує видатних людей свого народу, той сам не гідний пошани.” М.Рильський

Головною метою національного виховання в школі є формування особистих рис громадянина України, передача молодому поколінню багатств духовної культури народу, його національної ментальності, відчуття своєї причетності до розбудови української держави.

Україна - незалежна держава і це визначає характер навчання і виховання молодого покоління, потребує докорінного реформування. В нашій державі, що сповідує європейські цінності, патріотичне виховання має бути спрямоване на формування у молоді національної свідомості, любові до України, турботи про благо свого народу, вміння цивілізованим шляхом відстоювати права й свободи, сприяти громадянському миру та злагоді в суспільстві. Патріотичне виховання має спонукати до формування і розвитку такої особистості, якій буде притаманна висока національна самосвідомість, готовність до виконання громадянського та конституційного обов'язку із захисту національних інтересів, незалежності та цілісності України, утвердження національного суверенітету держави.

Становлення української державності, побудова громадянського суспільства, інтеграція України у світове та європейське співтовариство передбачають орієнтацію на Людину, її духовну культуру й визначають основні напрями виховної роботи з молоддю та модернізації навчально-виховного процесу.

Ідеалом виховання виступає різнобічне та гармонійно розвинений національне свідомий, високоосвічений, життєво компетентний громадянин, здатний до саморозвитку та самовдосконалення.

Головною домінантою національно-патріотичного виховання молоді є формування у особистості ціннісного ставлення до навколишнього дійсності та самої себе, активної за формою та моральної, за змістом, життєвої позиції.

В основу системи національно-патріотичного виховання покладено ідею розвитку української державності як консолідуючий чини ні; розвитку суспільства й нації в цілому. Форми й методи виховання базуються на українських народних традиціях, кращих надбаннях національної га світової педагогіки й психології.

Сьогодні сформоване соціальне замовлення на ефективні і виховні системи й технології. Зростає увага до виховання засобами музеїв, театральної педагогіки, дитячого та юнацького спорту. Створюються реальні умови для прояву творчих здібностей молодих людей. Сучасна молодь добре інформована щодо процесів в різних сферах науки, техніки, соціального життя; динамічно оволодіває сучасними комунікаційними технологіями.

Усе це створює сприятливі умови для розвитку національно-патріотичного виховання як пріоритетної сфери соціального життя країни, підвищення його статусу та розвитку потенціалу, досягнення якісно нових результатів у духовно-моральному, патріотичному, трудовому, художньо-естетичному, екологічному вихованні підростаючого покоління.

В рамках національно – патріотичного виховання в школі проводяться виховні години, бесіди, темами яких є: святкування знаменних дат, ознайомлення з історією рідного краю, звичаями і традиціями українського народу, видатними людьми України тощо. Традиційним стало проведення святкувань День українського козацтва, Всеукраїнського тижня права, Дня Збройних Сил України, Дня Соборності, Дня української письменності, змагань «Козацькі забави». В рамках святкування цих знаменних дат було проведено: - виховні години в усіх класах; - зустрічі з ветераном Великої Вітчизняної війни; - зустрічі з членами громадської організації "Кагарлицький районний осередок Українського реєстрового козацтва», при допомозі яких в школі було посаджено «Алею героям».

/Files/images/DSCN6173.JPG

/Files/images/DSCN4734.JPG

/Files/images/IMG_20141010_123135.jpg

/Files/images/IMG_4540.JPG У справі патріотичного виховання школярів важливу роль відіграє ознайомлення учнів з бойовими подвигами, працею людей свого села, району, області, республіки і всієї країни, з досягненнями передовиків виробництва. Наша дійсність дає безліч прикладів патріотизму, які слід використовувати у навчальній роботі. В справі виховання патріотизму велика роль позакласної роботи.
Виховання громадянина має бути спрямованим на розвиток патріотизму, національної самосвідомості, культури міжетнічних відносин, планетарної свідомості, правосвідомості, політичної культури, дбайливого ставлення до природи, моральності, культури поведінки особистості.
Патріотизм постає як глибоке громадянське почуття, змістом якого є любов до свого народу, Батьківщини, усвідомлення своєї причетності до історії, традицій, культури свого народу, вболівання за його майбутнє.
Завдання формування всебічно розвитий особистості школяра, комплексного підходу до постановки всієї справи виховання вимагають, щоб позаурочна виховна робота являла собою струнку цілеспрямовану систему. Її створення – найважливіший результат зусиль педагогічного й учнівського колективів.
Одним з головних педагогічних принципів школи є єдність навчально-виховного процесу, тому позакласна робота повинна бути органічно пов'язана з уроком.
Різноманітні форми позакласної роботи з патріотичного виховання сприяють чіткому усвідомленню учнів молодших класів того, що вони належить до своєї держави України, знають традиції свого народу, що вони є патріотами своєї Батьківщини, що вони національно свідомі громадяни, що вини знають історію і шанують ветеранів ВВВ.
Позакласні виховні заходи, спрямовані на розвиток патріотичних почуттів, метою проведення визначають знання учнів з історії української державності й громадянства, культури народу, його традицій, філософії попередніх поколінь.
У справі патріотичного виховання молодших школярів важливу роль відіграє ознайомлення учнів з бойовими подвигами, працею людей свого села, району, області, республіки і всієї країни, з досягненнями передовиків виробництва.
Виховання патріотизму передбачає використання насамперед краєзнавчого матеріалу. Треба завжди пам'ятати, що наша дійсність дає безліч прикладів радянського і сучасного патріотизму, які слід використовувати у навчальній роботі. В справі виховання патріотизму велика роль позакласної роботи.
Найголовнішою прикметою українського виховного ідеалу є патріотизм, почуття обов'язку і честі, людської гідності і волелюбства. Учні пізнають свою сучасну Державу Україну, її звичаї, традиції, символи, шанують пам'ять загиблих у роки ВВ війни, вчаться бути гідними захисниками своєї Батьківщини.

/Files/images/IMG_7300.JPG

Cаме патріотизм, громадянськість повинні об’єднувати українців, зберегти те, що протягом століть було нашою метою, – незалежну державу.

Гімн школи

Школо, наша школо! Рідний оберіг
Ось прийшли і ступили на її поріг.
Як приємно рахувати сходинки оті
В школі знання добувати
Що згодяться у житті.

Приспів: Школа школа! Моя школа
Рідна і люба школа моя.
Школа , школа ти гарна й чудова
Як же сильно люблю тебе я!

З першого класу—це другий наш дім
По-справжньому жить ми навчаємось в нім.
Друзів найліпших знаходимо тут
Години найкращі проходять пливуть.

Приспів

/Files/images/IMG_4109.JPG

Кiлькiсть переглядiв: 96