Педагогу, в класі якого є дитина з особливими освітніми потребами, варто дотримуватися стратегій у роботі з такою категорією дітей, а саме:

  1. Дитині слід запропонувати безпечне місце, звідки вона могла б спостерігати за діяльністю інших;
  2. Вчитель повинен слідкувати, щоб учень чітко дотримувався постійного порядку дій; запроваджена чітка та зрозуміла система управління в класі: основні правила поведінки та очікування від учня;
  3. Потрібно сприяти залученню дитини до групової діяльності;
  4. Варто використовувати позитивні підкріплення(усмішка, кивок головою);
  5. Увагу треба звертати на зусилля, а не на результат;
  6. Слід обмежувати рівень шуму;
  7. Учитель повинен давати чіткі зрозумілі вказівки;
  8. Педагог має навчити дитину контролювати свої дії;
  9. Викладач повинен планувати заняття так, щоб була можливість проводити оцінювання індивідуального навчання кожного учня;
  10. Вчитель має надати можливість учню діяти самостійно. Девіз методики Марії Монтессорі «Допоможи мені це зробити самому»;
  11. Педагог повинен заохочувати колективні види діяльності, щоб сприяти соціальному розвиткові всіх дітей;
  12. Учитель в своїй діяльності має використовувати досвід педагогів, які працюють із дітьми з вадами розвитку, використовувати сучасні ефективні підходи, збирати щонайбільше інформації для навчання дітей з особливими освітніми потребами.

Скорочується кількість письмових завдань або вони замінюються на усні повідомлення, надаються альтернативні завдання вправам із письма, дозволяється маркування в підручнику головного, необхідного для виконання матеріалу. Можливе повторення учнями інструкції щодо виконання вправи, додаткові пояснення, надається додатковий час для завершення письмової роботи, учнів забезпечують друкованою копією завдань, розміщених на дошці, тощо. Диференціацію проводять як за складністю, так і за самостійністю виконання завдань, коли поступово змінюється міра допомоги вчителя. Кожен із дітей прагне досягти мети власними силами. Клас працює як єдине ціле, водночас кожен працює самостійно. За такої організації роботи є можливість спокійно працювати з дитиною з особливим потребами безпосередньо на уроці й при цьому розвивати здібності сильніших учнів.

При роботі з дітьми з особливими потребами провідною ідеєю є «Не зашкодь, не залиши без допомоги!» Учень в інклюзивному класі повинен почувати себе самостійним, корисним, потрібним в колективі своїх однолітків, з почуттям власної гідності та значущості, що допоможе наблизити умови життя цих дітей до умов життя здорових дітей, допомогти самореалізуватися, знайти своє місце в суспільстві.

Кiлькiсть переглядiв: 46