5 прийомів що допоможуть комфортно почуватись усім учням інклюзивного класу

  1. Командна робота — на всіх рівнях.
  2. Привчати учнів, що різноманіття — це норма.
  3. Спиратися на сильні сторони. Прогрес швидше буде в тому, що школяр робить добре, ніж у тому, що не вдається.
  4. Змінилася парадигма сучасного учня. Засвоїти знання — більше не головна мета, важливіше користуватися ними та створювати щось нове. Ерудиція нині вже не так потрібна для роботи, значно важливіша креативність. Жодне захворювання не віднімає в людини творчих здібностей, кожен може згенерувати нову ідею.
  5. Практикувати скаффолдинг. Скаффолдинг — створення умов для підвищення успішності кожного учня. Для цього дитина має вчитися у «зоні найближчого розвитку», тобто робити те, що їй цікаво, але поки що неможливо опанувати без підтримки. Фахівці знають чимало видів підтримки. Вербальна — може бути не лише прямою (заохочення), а й непрямою, не адресною: «Увесь клас скоро впорається», «Це не так складно, як здається». Підказки через міміку, жести, вказівки, рухи тіла — велика сила. Фізична підтримка — скажімо, можна писати, малювати чи конструювати щось з учнем разом «рука в руці». Моделювання — демонстрація виконання завдання. Візуальний стимул — картинки, піктограми, символи, письмова мова. Маніпуляція символами — розташування об’єктів у певному порядку. А от чого не можна робити в жодному разі, так це виконувати завдання замість учня.

Кiлькiсть переглядiв: 53